Over het onderzoek

Dossier Duurzaam is een initiatief van GfK en b-open. Het onderzoek meet sinds 2008 de ontwikkeling in houding en perceptie van consumenten ten aanzien van duurzaamheid/MVO en het imago van merken op dit gebied. Inmiddels bevat Dossier Duurzaam kennis en inzichten gebaseerd op meer dan 10 onderzoeksflights sinds 2008. Onder andere Bavaria, Bijenkorf, BMW, Grolsch, Heineken, Heinz, Kia, KLM, NS, Praxis, Tetra Pak, Unilever, V&D en Vodafone maken gebruik of hebben gebruik gemaakt van Dossier Duurzaam.

Logos-participanten.png 

Het onderzoek meet specifieke dimensies die voor uw sector relevant zijn. Immers, voor supermarkten zijn er bijvoorbeeld andere dimensies van toepassing dan voor auto’s, energiebedrijven of financiële dienstverleners. Zo gaan we op sector- en merkniveau vastleggen hoe belangrijk de consument de MVO-thema’s in uw categorie vindt en in welke mate deze bijdragen aan het duurzame imago van merken. In overleg met u stemmen we de thema’s af, die voor uw sector relevant zijn.

In aanvulling op het basisonderzoek is het mogelijk om ‘tailor made’ extra vragen toe te voegen die aanvullende inzichten geven in specifieke kwesties die spelen voor uw merk of sector.

Zie voor de aanbieding van dit jaar: Aanbieding-Dossier-Duurzaam-2016.pdf