De initiatiefnemers

In 2008 zijn onderzoeksbureau Intomart GfK (nu: GfK) en marketingcommunicatiebureau DDB (nu: DDB & Tribal Amsterdam) ‘Dossier Duurzaam’ gestart om de houding van de consument t.a.v. duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) te onderzoeken. In 2010 is het in MVO gespecialiseerde marketingadviesbureau b-open toegetreden tot de samenwerking en zijn er nieuwe dimensies aan het onderzoek toegevoegd waardoor de effectiviteit van MVO beleid en MVO communicatie tastbaar wordt en waarmee sturing kan worden gegeven aan bestaande en nieuwe MVO activiteiten. Sinds 2015 is DDB & Tribal Amsterdam niet meer als actieve partner bij het onderzoek betrokken en wordt het onderzoek door b-open en GfK opgezet en uitgevoerd.



Over GfK
GfK is één van de grootste onderzoeksbedrijven ter wereld waar dagelijks meer dan 13.000 experts op zoek gaan naar nieuwe inzichten over de manier waarop mensen leven, denken en kopen, in meer dan 100 landen. GfK innoveert voortdurend en maakt daarbij gebruik van de nieuwste technologieën en de beste methoden om opdrachtgevers een optimaal inzicht te geven in hun klanten.

 

Over b-open
b-open is een strategisch marketingbureau, gespecialiseerd in MVO en duurzaamheid. Wij helpen onze klanten hun maatschappelijke betekenis te vinden en daarmee sterkere merken te bouwen. Wij zijn actief op het terrein van MVO/duurzaamheidbeleid, marketing en communicatie.


http://www.gfk.com
http://www.b-open.nl


GfK_3-1.jpg
logo-nl-rond-geenpay-off.png